Shortcut Media AB grundades 2011 och har sedan dess vuxit från en omsättning på ca 1 Mkr till ca 34 Mkr 2015 pro forma. Tillväxt drivs både organiskt via strukturerade försäljningsinsatser samt genom regelbundna förvärv. I samband med planerad kapitalinjektion samt notering på AktieTorget är Bolagets ambition att öka tillväxten bl.a. genom ytterligare strategiska förvärv samt via geografisk expansion.
Shortcut är en ägarledd mediekoncern som under vuxit från en omsättning på ca 1 Mkr 2011 till ca 34 Mkr 2015 (pro forma). Organisk tillväxt under 2015 uppgick till 44%, pro forma, med en rörelsemarginal före avskrivningar samt jämförelsestörande poster (EBITDA) på 14%, pro forma.
Koncernens tillväxt drivs av en kombination av organisk tillväxt samt förvärv. Sedan 2012 har tre förvärv genomförts. Bolaget genomför just nu en nyemission inför en listning på AktieTorget.
VD-intervju
Företagspresentation
Adress Karlavägen 108 115 26 Stockholm |
Likviddag Enligt avräkningsnota |
Period 2016-05-16 - 2016-06-01 |
Avstämningsdag |
Lista Aktietorget |
Värdering 32.9 Mkr |
Emissionsbelopp 8.25 Mkr |
Fondkommissionär Eminova |
Teckningskurs 5 kr |
Minsta antal att teckna 1000 |
Typ av underliggande Aktier |
Max. antal emitterade i emissionen
0 |
Hemsida: |