Verksamhet, FastOut Intl

FastOuts affärsidé består i att via bolagets IT-plattform koppla ihop företag som vill lyfta fram ett geografiskt läge med lokala drönarpiloter i hela världen. Genom bolagets produkt skapar FastOut effektiv marknadsföring för sina kunder.

För FastOuts IT-plattform finns det en marknad på cirka 250 miljoner kronor per år i Sverige. Bolaget har tecknat avtal med kunder inom samtliga av deras segment, vilket visar att efterfrågan finns och att affärsmodell håller. Avtalen med kunderna är varierande beroende på storlek och kategori det omfattar, där längre avtal tecknas när det gäller större kunder såsom Datcha som har ett två-års avtal och hitta.se, Notar, Mäklarringen har löpande avtal. Kunderna tecknar initialt tolvmånadersavtal som efter perioden fortlöper. Kundspecifika beställningar från mindre mäklarhus kan vara allt från abonnemangsavtal till enskilda kundunika beställningar. ITplattformens vyer täcker cirka 70 procent av Stockholm och Bolaget bygger i dagsläget ut täckningen i Göteborg och Malmö.

Bolaget räknar med en fullgod täckning i storstäderna inom ett år.

Adress
Karlavagen 40
114 49 Stockholm
Likviddag
Enligt avräkningsnota
Period
2016-09-20 - 2016-10-04
Avstämningsdag
Lista
Aktietorget
Värdering
62,4 Mkr
Emissionsbelopp
10,45 Mkr
Fondkommissionär
Partner Fondkommission AB
Teckningskurs
1 kr
Minsta antal att teckna
2000
Typ av underliggande
Aktier
Max. antal emitterade i emissionen
8 043 272
Hemsida:
www.fastout.com/sv/