Realtid Media erbjuder produkter för yrkesverksamma i finansbranschen och beslutsfattare i Sveriges största företag och ägarkonstellationer med ansvar för strategiarbete, kapitalmarknad och finansieringsfrågor.
Definitionen av målgruppen bygger på en tydlig affärslogik och verksamheten är en starkt nischad, renodlad Business-to-Business verksamhet (”B2B”) vilket ger Realtid Media en unik position i svenskt näringsliv.
Bolaget inledde sin verksamhet i mitten av 2012 genom förvärvet av IP-rättigheterna hänförliga till ekonomisajten Realtid.se av bolaget Alternativ Media Stockholm AB som genomgått en rekonstruktion. Grundtanken var att med bas i varumärket Realtid och sajten Realtid.se, vars läsare i stor utsträckning var verksammma finansbranschen, utveckla en starkt nischad, högkvalitativ verksamhet vars produkter vände sig till målgruppen i dess yrkesutövning.
Idag bedrivs den expansiva verksamheten av [13] anställda från kontoret i centrala Stockholm inom tre affärsområden: Media genom den dagliga nyhetssajten Realtid.se, Karriär genom i huvudsak sajten Realtid Karriär och så kallad uppdragsmedia genom affärsområdet RQ Partner.
Ytterligare [fyra] affärsområden är definierade i affärsplanen för lansering till och med 2020. Gemensamt för samtliga affärsområden är att de sinsemellan innehar omfattande synergier på såväl intäkts- som kostnadssidan.
Adress Gyllenstiernsgatan 12 1TR 115 26 Stockholm |
Likviddag Enligt avräkningsnota |
Period 2016-05-17 - 2016-06-03 |
Avstämningsdag |
Lista Onoterad |
Värdering |
Emissionsbelopp 8.3 Mkr |
Fondkommissionär Eminova |
Teckningskurs 2 kr |
Minsta antal att teckna 1 |
Typ av underliggande Aktier |
Max. antal emitterade i emissionen
0 |
Hemsida: www.realtidmedia.se |